Efekty


způsoby sesílání efektů

Na férovku

  • pokud se jedná o efektu na zbrani, nebo nějakém efektu na dotek, nebo něco podobného, hráč, který efekt seslal, efekt oznámí hráči, kterého se efekt týká a je to vyřízené

Přes lístečky

  • pokud je efekt na amuletu, nebo v lektvaru, nebo v nějakém jiném předmětu, napíše se na lísteček a ten na koho je seslaný si to přečte

Tajně na cíl

  • nejspíš pokud se jedná o nějakou sviňárnu, ať už je to jed v pití, nebo kletba, sesílající hráč neprodleně přijde za statickým organizátorem a řekne mu, co a komu provedl, ten pak zařídí doručení efektu k cíli efektu

otravy, jedy a prokletí

Ve hře existují dva způsoby jak přijít k nějakému permanentnímu negativnímu efektu a to je někde to chytit, přes kletbu, rituál, vypít potku, sežrat jídlo tomuto způsobu říkáme otrava nebo někde splašit prokletý předmět, tomu říkáme prokletí, i když to možná místy pocitově nedává smysl, pokud u sebe nemáte tu věc, co vám to způsobuje, je to vždycky otrava, ať už je efekt jakýkoliv, jedovaté je cokoliv co dává okamžitý efekt, to znamená vypiju to, zraní mě to okamžitě, odeznívání následků (zmatení, radost,…) necháváme na RPčku, hrajte, hodně… :-D, drogy jsou v této terminologii jed. Na pozitivní efekty, jako je navýšení počtu HP, průraz a tak se toto členění nevztahuje.

Otravy

  • otrava je negativní efekt, způsobený věcí, kterou nadále nemáte u sebe (cizím mečem, potkou co jste vypili, nějakym hajzlem co vás začaroval kletbou,…) a lze zrušit čímkoliv s efektem zruší xy otrav (kněz, potky, jídlo, kouzla z hlubinné magie,…)
  • otrava samostatně nemizí, otrava trvá do té doby, dokud není zrušena
  • u otrav se předpokládá i to, že si to hráč zahraje je jasný, že když dostane otravu s efektem smích, samotnej efekt ho navádí k RPčku, ale pokud je to otrava – 1 HP do zrušení, bylo by príma, když by postava trošku zezelenala a občas se třeba poblila do roští, nebo tak… 😀
  • otravy se léčí vším co má efekt zruš otravu
  • permanentní pozitivní efekty nejsou považovány za otravu a jakkoliv je smích pozitivní, není organizátory považován za pozitivní efekt (příklady: navýšení kapacity HP a ME, průraz, úhyb, imunita,…)
  • na otravu se nedá umřít, pokud má postava 1 život a dostane otravu – 1 život je sice otrávená, ale bez efektu, to znamená, zůstává jenom RP efekt, to samé když nemá magenergii ale dostane otravu snižující maximální počet magů

Jedy

  • jed způsobuje jednorázový efekt okamžitě po použití, následky jedu postupně vyprchávají, je jen na hráči jak dlouho a jak si s tím vyhraje
  • věci s okamžitým efektem na psychiku jsou jedy
  • na jed se umřít dá, ale vztahují se na něj dovednosti jako je manašíld

Prokletí

  • prokleté nebo očarované předměty jsou předměty, kolem kterých je navázaný démon
  • prokletý předmět způsobuje v zásadě dvě věci, nějaký postih a to že se nedá sundat, sundat lze pouze pomocí efektu sejmutí prokletého předmětu (předmětu, kouzla, kněze, potky,…)
  • očarovaný předmět lze sundavat a nandavat dle libosti
  • poznají se od sebe tak, že na prokletém předmětu, je vždycky napsané, že je prokletý
  • na prokletý předmět se nedá umřít, ale platí, že ho postava nemůže sundat

Drogy

  • drogy mají okamžitý efekt ovlivňující psychiku, doba trvání záleží na síle drogy, ztvárnění efektu závisí na RP hráče, na drogách vzniká závislost, která je na RP hráče a její léčení taktéž

zamykání, kradení, podřezání, padělání

po dlouhých diskusích jsme došli k závěru, že krást a vraždit umí každý a navíc setting úplně nepodporuje výskyt zlodějů a jiných sviňáků v tvrzi, takže toto řemeslo nechceme pravidlově podporovat a vzhledem k celkové stylizaci hry (kartičky, šperky, atp.) si myslíme, že se to snese

Zamykání

  • zámky jsou ve hře suplované provázky a uzlíky, pokud se jedná o jednoduchý zámek (mřížové dveře s klikou uvnitř, zámeček na památníčku,…) uváže se na provázku mašlička, u složitějšího uzlík, u nejsložitějších se provázek řádně zašmodrchá
  • pokud k zámku existuje klíč, je na provázku navázané čísílko, a klíč je kartička se stejným číslem (dodávají organizátoři), pokud má hráč klíč, ignoruje zámek a může rovnou projít do budovy, stáhnout provázek bokem z truhličky, atp., klíč se dá ukrást
  • zamykání budov se dělá symbolicky na klacku vedle, na který se i umístí pytlíček budovy, je to ze dvou důvodů, abyste to nemuseli pokaždé, když jdete do budovy rozmotávat a aby se vám nikdo cizí nehrabal ve věcech, ale vyžaduje to určitou poctivost od hráčů, že si herní věci, budou nechávat u klacku a ne ve stanu a když bude pršet, tak je to blbý, za herní budovu považujeme historické stany na herním území anebo vykolíkovaný prostor sloužící jako dům (iglůčka se nepočítaj)
  • pro odemykání zámků bez klíče není potřeba žádná dovednost, stačí u sebe mít paklíč, paklíč se po každém použití ničí
  • po dohodě je samozřejmě možné umístit pytlík do historického stanu, do vymezeného území, stejně tak se dá diskutovat o tajných skrýších v kostýmu

Kradení

  • každá postava dostane od organizátorů váček na herní předměty, v tomto váčku je povinna nosit veškeré aktivní herní předměty, kromě zbraní, zbrojí a amuletů, a prachy co má u sebe, do svého normálního váčku pak hráč dává mobil, cigára, zapalovač, provázek, náplast, nebo cokoliv co chce nosit u sebe a spotřebované suroviny, než se dostane k hernímu odpadu a expy
  • váček postavy se pak připevní na opasek a kdokoliv může tenhle váček postavě ukrást, stejně tak se dají ukrást zbraně a amulety a prostě cokoliv herního, pokud se jedná o ukradené zbraně a zbroje, odnese je hráč statickému orgovi a sním se dohodne co s věcí udělal, v zájmu zachování dobrých vztahů mezi hráči, nedovolujeme používat ukradené zbraně a zbroje (ale je možné se dohodnout s orgem a vyměnit si to za něco z orgozbrojnice, nebo tak)
  • pokud má postava jako součást kostýmu pás na lektvary, pouzdro na svitky, nebo cokoliv co já vim, může to používat, ale lze to reálně ukrást
  • postava si u vendora může dokoupit další / větší váček, stejně tak při boji PvP nebo PvE je tenhle váček kořistí z boje
  • postava si může pořídit ochranu proti ukradení a pak si váček přivázat na uzlík, i tento je možný překonat, ale ne tak snadno
  • pokud si postava pořídí dům, může si věci ukládat i do váčku v domě, který je možný zamknout (viz kapitola zamykání), ale stejně tak je možný vykrást
  • další možností je ukládání věcí do banky odkud nejdou ukrást
  • od této mechaniky si slibujeme částečnou regulaci postav, co mají v měšci 8 ocelových ingotů, 6 fláků masa a 4 klády, i když po loňském ročníku víme, že to úplně nefunguje, ale naděje nás neopouští

Podřezání

  • ve hře existuje jeden druh útoku, který automaticky zabíjí a to je podřezání, podřezání se provádí tak, že se ostřím jemně přejede po holém krku druhého hráče, má-li protivník nákrčník anebo bonus zabraňující podřezání, podřezání se nepovedlo a postava se sama musí vypořádat s následky 🙂
  • u této mechaniky je obzvlášť potřeba myslet na to, že materiál použitý na výrobu zbraní je plast, latex, ducttape a kobercovka a pokud tímto materiálem někomu silně přejedete po krku, ublížíte mu a on pak za vydatné podpory organizátorů ublíží vám

Padělání

  • každý hráč, který umí padělat, umí zároveň rozpoznávat padělky
  • padělky jsou rozděleny na tři úrovně špatný, dobrý a dokonalý, první je na první pohled, i pro neznalého evidentní, že je tam něco divně, druhá je pro neznalého člověka v pohodě, ale znalec si toho všimne a třetí už i znalec musí vydatně zkoumat
  • přesné fungování mechaniky odhalíme hráčům, co mají tuhle dovednost

skrytí, průhlednost, odhmotnění

Skrytí

  • postava se zneviditelní do první akce, akcí se rozumí i pohyb, to znamená, že může jenom stát a mít ruku na hlavě, čímkoliv jiným se prozradí

Průhlednost

  • postava se zneviditelní do první akce, která není pohyb, platí na ní všechny fyzické bariéry, to znamená, že může chodit, ale musí používat dveře a mluvením, útokem, interagování s předměty se prozradí, prostě plížení

Odhmotnění

  • postava se odhmotní, je neviditelná a nemůže interagovat s hmotným světem, nemůže mluvit, kouzlit ani nic podobného, je to prostě takové nebytí do té doby, než se zase zhmotní, na postavu nefungují fyzické bariéry a slyší všechno

těžba v dole, těžba dřeva

Těžba v dole

  • probíhá s příslušnou dovedností aloučí v důlní štole + RP
  • postava nachází surovou rudu v podobě sádrových kamenů, které potom rozbije kladívkem v městské huti a tím je „přetaví“ na ingoty

Těžba dřeva

  • postava dotáhne do tábora dřevo na oheň, to pak vymění se statickým orgem za herní dřevo

bylinky a zvířata

Bylinky

  • rostou po lese v kapsičkách, když hráč najde bylinku, kterou umí sebrat, tak si vezme vše co v kapsičce je a kapsičku pak co nejrychleji dá statickému organizátorovi (tzn. vybrané bylinky se z lesa odnášejí za statickým orgem), orgové bylinky doplňují a roznášejí je po lese na náhodná místa

Zvířata

  • žijou po lese jako plyšáci s agarovými vnitřnostmi, které je potřeba nejprve ulovit a pak vyvrhnout na městském vyvrhávátoru, vyvrhnutí plyšáci se vrací statickému organizátorovi
  • pokud má zvíře párty čepičku, jedná se o eventové zvířátko, na které se nevztahují pravidla pro lovectví, ale pravidla eventu, v rámci kterém se objevilo

pěstování + chování (pole, zahrady, ohrady)

  • na pěstování a chování je potřeba mít pozemek 1x1m a odpovídající dovednost
  • každé pole, zahrada nebo ohrada má svojí speciální lokaci, která se dá sehnat u statického organizátora
  • v lokaci se jednou za čas obsadí všechny sloty surovinami a škodíky
  • škodíci fungují tak, že pokud je hráč do dalšího doplňování neodstraní, to znamená je vyndat ze slotů a hodit do herního odpadu, nebo si je schovat, usuší nebo cokoliv, tak mu sežerou celou úrodu
  • každé pole v základu plodí jedenobilný klas, jednu hlízu olejnatkyjeden plodmešounku, to víte ta genetická modifikace, každá ohrada maso a mlíko a každá zahrada list mírovce, kůru dyriavice, bobule dendritonu a papričku bumbácdrei
  • vždycky se sklízí celé kombo surovin, není to tedy mešounkové pole, ale prostě pole, dendritonová zahrádky, ale bylinková zahrádka,…
  • na sklízení zahrad, polí a ohrad je potřeba odpovídající dovednost a každý může sklízet jenom svoje pole, ohradu nebo zahradunebo pozemek toho, kdo ho k tomu účelu přímo pověřil

obecní budovy (mlýn, lis, palírna, huť)

jsou na veřejně známém místě, po vložení surovin se podle počtu přetvářených surovin natáhne budíček na čas a po jeho zazvonění si hráč vezme zpracované kartičky

Mlýn

  • mění obilí na mouku

Lis

  • mění olejnatku na olej

Palírna

  • mění mešounek na líh

Huť

  • umožňuje rozbíjet sádrové kameny a vyndavat z nich kovové ingoty

Vyvrhávator

  • umožňuje párat plyšová zvířátka, vyndat pytlíček s agarem a z toho následně vylovit surovinové karty

 

učební a sesílací svitky

ve hře se nacházejí dva tipy svitků, jedny něco dělaj a druhý učej, poznají se od sebe tak, že je to na nich napsané a každý má jiný formát

Učební svitky

  • učební svitky slouží ke získávání informací, receptů a jiných, v povoláních u kterých je to potřeba
  • dají se koupit, nebo najít, platí však, že musejí být zabalené a přelepené samolepkou, pokud se postava rozhodne svitek otevřít, roztrhne samolepku a zařadí svitek do svého herbáře/grimoáru/ sbírky alchymistických receptů/…, tato kniha se nedá postavě ukrást, je to pouze jakýsi sférický odraz vědomostí z hlavy postavy, když najdete svitek s přetrženou samolepkou, je to bezcenný papír, z jednoho papíru se informaci může naučit právě jedena postava, která si zařadí svitek do své knihy
  • všechny učební svitky budou formátu A5 a budou v sobě mít vyražené 2 díry klasickou děrovačkou, budeme se snažit, aby střed děrovačky byl ve středu delší strany papíru, hráči by si proto měli (mohli) přivézt takovou knihu aby si to tam třeba jenom navlíkali na provázky, nebo na kroužky, nebo nosit sebou lepidlo a vlepovat anebo prostě jak budou chtít… 🙂
  • učební svitky nejde běžně identifikovat, pokud si hráč svitek kupuje u orga nebo vendora, může si vybírat, pokud svitek najde a touží po identifikaci, může se obrátit na vendora,ten má ultimátnískill identifikace učebních svitků
  • postavy ve hře nemohou vytvářet učební svitky

Magické svitky

  • slouží k sesílání kouzel bez použití ME
  • aby svitek platil, musí být zabalený a zapečetěný, pokud postava dosáhne na schopnost tvorba magických svitků, hráč si vyfasuje vybavení u orgů, takže všechny svitky ve hře budou vypadat stejně
  • z magických svitků se nedá učit
  • magický svitek s přetrženou samolepkou je seslaný a stává se papírem patřícím do herního odpadu
  • pro schopnost identifikace svitků se na svitku nachází roh, který se dá odklopit bez porušení samolepky

sex

  • sex ve hře probíhá drbáním na zádech
  • pokud člověk má plátovku, kroužkovku, nebo jinou šílenost, musí si jí sundat, protože ruku na srdce, už jste někdy zkoušeli mít sex s chlapem v prošívce, kroužkovce a plátama, já jo a nejde to 😀 ani trošku a je z toho spousta modřin, ale zpět k drbání prostě pokud ty záda nejdou podrbat, tak nejde mít sex
  • pokud máte z jakéhokoliv politického, osobního, náboženského důvodu problém drbat / nechat se drbat, tak na to pamatujte při tvorbě postavy a nejezděte za děvku a nebo za místního kance… 😀
  • stejně tak drbat někoho na veřejných místech je skandální a očekáváme na to adekvátní reakci

pozemky a budovy

  • pozemky se v tvrzi dostávají za zásluhy, přednost definitivně mají lidé, co si přivezou historický stan, protože pomáhají lvím dílem dotvářet herní atmosféru, další na řadě jsou lidi, co v čas poslali dobře zpracovaný životopis, ve kterém nám dobře vysvětlí, proč zrovna oni mají kus pozemku v tvrzi a pak všichni ostatní
  • pozemky rozděluje statický organizátor, bez pozemku není pole ani barák
  • pokud hráč chce barák a nemá stan, může si postavit obydlí z klacků anebo z nějaké látky, prostě to nějak společně vymyslíme
  • ke schváleným budovám hráči vždycky dostanou zamykací klacek a váček budovy

očarované předměty a zbožíznalství

  • ve hře je možné očarovat / potkat již očarované tři druhy předmětů zbraně a zbroje (hráčů, orgů, volně se povalující z fundusu…), šperky (nosiče dodávají organizátoři), a totemy (nosiče dodávají organizátoři)
  • šperky se používají pro efekt vztahující se na člověka, totemy pro efekt vztahující se na místo
  • k očarovanému předmětu se vždycky nalepí kapsička (dodávají překvapivě organizátoři) a v ní je lísteček s efektem, pro čtení lístečku je potřeba mít skill, svitek anebo pro čtení magického efektu mít předmět nasazený
  • vendor je za příplatek schopen identifikovat cokoliv

lektvary

  • alchymistické lektvary je třeba vždy aplikovat přímo na živý cíl, výrobky nelze nastražit tak, aby vybouchly, neumějí ovlivňovat vlastnosti předmětů ani nic podobného, na to slouží inženýrská udělátka
  • alchymista si může zvolením vhodného základu vybrat výslednou podobu lektvaru, jestli to bude prášek, mastička anebo lahvička, pokud není v receptu řečeno jinak
  • nosiče pro lektvary dodávají organizátoři, případně po dohodě je možné mít vlastní, vnitřek se naplní buď vodičkou, nebo práškem, s těma mastičkama se nějak dohodneme, protože to pak už nikdy nikdo neumeje
  • zkumavka s lektvarem má kolem sebe dole namotaný proužek papíru, na který se píše efekt
  • pro letošní ročník platí, že všechny potky pozitivně ovlivňující HPčka mají červenou barvu a všechny potky pozitivně ovlivňující manu mají modrou barvu, zbylé záleží na alchymistovi, ale nemají ani červenou ani modrou barvu

banka a pošta

  • tyto dvě instituce supluje statický organizátor

Pošta

  • za poplatek dle platného ceníku je možné odesílat dopisy, jak přítomným hráčům, tak rodičům, konsorciu, milence, atd.
  • stejně tak zde každá postava má svůj PO BOX do kterého se jí ukládá pošta a může si jí kdykoliv vyzvednout
  • akutní poštu doručují ewolfové

Banka

  • banka slouží k ukládání peněz, šperků, možná ingotů vzácných kovů, prostě je to banka a těžko tam budete skladovat 10 mas a 15 klád
  • další možnosti banky se budou řešit individuálně na akci

zpomalení, znehybnění, uspání, paralýza, omráčení

Zpomalení

  • Zasažené jsou pouze nohy, postava se musí pohybovat pata-špička.

Znehybnění

  • Zasažené jsou pouze nohy, postava se nemůže hnout z místa.

Uspání

  • Postava usíná a probudí jí první zranění, hodně hlasitý výkřik, facka, kýbl s vodou…

Paralýza a omráčení

  • V pravidlech neexistují, protože je to většinou instantní smrt a věříme, že pokud bude potřeba, jsou hráči schopni si to odehrát. (jsme tři, ty jeden a někdo Tě vezme po hlavě mečem na plocho, nemá moc smysl se hádat, beztak stejně budou mít něco uspávacího čím, Tě uspěj, nebo Ti alchymista přiložil kapesníček na pusu a říká ti “spinkáš”, tak to je prostě jasný)

efekt přeměna

  • pokud není řečeno jinak, postava se po přeměně může pohybovat, může interagovat v rámci toho, na co se přeměnil, neútočí
  • pokud víte, v co se budete přeměňovat, přivezte si škrabošky 🙂

5ti vteřinové efekty

  • hráč, kterému je sdělen efekt (cíl kouzla), hlasitě a férově napočítá do pěti, pak efekt pomíjí

kovy

  • dělí se na běžné kovy (železo, ocel) a magické kovy (mithril, adamantium, raviol)
  • kromě vyrábění očarovaných předmětů a využití v receptech, kovy nemají žádné speciální vlastnosti

strážce

  • Strážce není Adam 🙂 ale zlatá maska a šerpa
  • pokud se někdo zeptá, jak Strážce vypadá, není možné ho přesně popsat, je tak nějak vysoký, má takové vlasy no takové jako Strážce, postava si není schopná přesně vybavit jeho vzhled, ale cítí, že je to tak naprosto v pořádku